VAL 2014 | Moderaternas utomhuskampanj i EU-valet har gått i babyblått. Antagligen för att de tror att det ger dem en mjukare framtoning.
Deras slogan ”Vi tror på Europa” känns aningen utnött. Tydligen vill man tävla med Folkpartiet om att vara det mest EU-positiva partiet i Europaparlamentsvalet.
På valaffischer och valmaterial är texten uppbyggd kring olika ”här-och-där” budskap som inte känns speciellt inspirerande.
Ett exempel är ovanstående ”Uppstyrd ekonomi där. Fler människor i arbete här”. (Man kan undra vilken copywriter som godkänt detta språkliga missfoster?)
Inte speciellt snyggt. Och som politisk kommunikation är det på gränsen till intetsägande.
När valrörelsen nu går in på slutspurten kan man misstänka att kampanjen antagligen hade gått de flesta förbi om det inte varit för partiet tapetserat landet med affischerna.
[…] man? ”Uppstyrd Ekonomi där. Fler människor i arbete här”. Jag citerar bloggaren ”The Campaign Dossier”: ”Man kan undra vilken copywriter som godkänt detta språkliga missfoster? Inte speciellt […]