PR: Katastrof för al-Qaidas varumärke!
4 maj, 2011 av campaigndossier
MILT UTTRYCKT har de senaste dagarna varit mindre bra för al-Qaida. Att USA har lyckats eliminera Usama bin Ladin är en PR-katastrof för al-Qaida och den islamistiska terrorismen. Här är några första sidor från amerikanska och engelska morgon- och kvällstidningar.

The Daily Telegraph, Storbritannien

Daily Express, Storbritannien

Daily Mirror, Storbritannien

The New York Times, USA
The Washington Post, USA
The Times, Storbritannien
Publicerat i Media, Politik, PR, Varumärke | Taggad Al-Qaeda, al-Qaida, Daily Express, Daily Mirror, Islamism, Kvällstidningar, Media, Morgontidningar, Osama bin Laden, PR, Storbritannien, Terrorism, The Daily Telegraph, The New York Times, The Times, The Washington Post, USA, Usama bin Ladin, Varumärke | 1 kommentar
[…] både Barack Obama och demokraternas självbild var det viktigt när han lyckades eliminerade Osama bin Laden. Han framstod då som en stark […]